DE ZES DNA-KLEUREN VAN BLUEFIN. ORANJE: FYSIEK.

Bluefin zoekt altijd naar de beste professionals in de zee van financials. Wij beloven ‘always a good catch’ en bij zo’n goede vangst hoort een sterk DNA. Dit DNA noemen we het Bluefin-DNA en is gebaseerd op het Brand-Identity Prism model van Kapferer.

DE ZES DNA-KLEUREN VAN BLUEFIN. ORANJE: FYSIEK.

Na de updates over de eerste vier onderdelen van het Bluefin DNA: reflectie, zelfbeeld, relatie en cultuur, lichten we vandaag het element ‘Fysiek’ uit. Met fysiek worden alle fysieke kenmerken die te binnen schieten bij een merknaam bedoeld. Bijvoorbeeld de vorm van een Coca-Cola flesje. Maar ook bijvoorbeeld de vormen van het ‘tastbare’ logo.

De fysieke aspecten van een merk werken sterk samen met de persoonlijkheid, waarbij wordt gekeken naar het merk als een personificatie.

Welke fysieke aspecten heeft Bluefin? 

Allereerst is Bluefin een Brabants bedrijf. Dit houdt in dat bepaalde elementen die gekoppeld worden aan Brabant, ook automatisch worden gekoppeld aan Bluefin. Zoals bijvoorbeeld een zekere openheid (‘de deur staat altijd open’) en dynamiek. Gezelligheid is misschien niet te omvatten in een fysieke vorm, maar de producten en elementen die bij gezelligheid horen wel.

Daarnaast bevatten de uitingen van Bluefin een overvloed aan blauw. Niet zo gek, want dat blauwe representeert de zee waarin wij graag financials vissen. Deze zeldzame vis, ook wel bekend als de ‘good catch’ is te herkennen aan de kleurrijke vin in ons logo.

De personen die je op de website ziet en op onze sociale media uitingen, zijn ook de personen die werkzaam zijn bij Bluefin. Onze aanpakkers, doorzetters en vastbijters. En zij hebben allemaal het kleurrijke Bluefin-DNA.

 Hoe verhoudt het fysieke zich tot andere elementen van het Bluefin-DNA? 

Onze fysieke elementen (de zee, de vis en Brabant) gaan samen met onze persoonlijkheid en cultuur. We houden van een beetje ontspanning (zoals tijdens ons uitje in Zeeland of onze skitrip), zodat we goed opgeladen zijn voor onze werktaken.

Deze werktaken voeren we dan ook professioneel uit, waarin we laten zien dat we de juiste persoon zijn voor de job. Bluefinners gaan gericht te werk, lossen problemen op en zijn in staat om kritisch naar financiële processen te kijken. De financial professionals die we daarvoor hebben, zijn net zoals op de website echte en oprechte personen.

Herkende jij een van de fysieke aspecten op onze socials of website? Wil jij graag deel uitmaken van een dynamisch, positief ingesteld team van financial professionals die een verschil maken? Als het tijd is voor jouw eerste of volgende stap in je financiële carrière, maak dan een afspraak voor een Bluefin-DNA test!

Jules Van der Werf

Waarmaker.