DE ZES DNA-KLEUREN VAN BLUEFIN. GROEN: CULTUUR.

Bluefin zoekt altijd naar de beste professionals in de zee van financials. Wij beloven ‘always a good catch’ en bij zo’n goede vangst hoort een sterk DNA. Dit DNA noemen we het Bluefin-DNA en is gebaseerd op het Brand-Identity Prism model van Kapferer.

DE ZES DNA-KLEUREN VAN BLUEFIN. GROEN: CULTUUR.

In een vorige update bespraken we het eerste onderdeel van het Bluefin DNA: relatie. Dit gaat over de connectie tussen mensen. Vandaag bespreken we het onderdeel cultuur. Met cultuur bedoelen we het systeem van waarden en basisprincipes waaraan een merk zijn gedrag dient aan te passen. Vaak associeer je een merk met een gebied van herkomst, bijvoorbeeld een Mercedes aan Duitse waarden. Ook kun je een merk direct associëren met gedrag, zoals Bavaria en “genieten is ons leven”.

Bluefin gebruikt voor cultuur de kleur groen. De tint groen staat voor energie, optimisme, vertrouwen en harmonie. Groen is de kleur van gras dat groeit in de zon. Met de kleur groen associëren we genieten, lente en zomer. Groeien en ontwikkelen in alle rust.

 

Het is hard werken bij Bluefin…

Bij Bluefin zijn we allemaal ambitieus. We houden ervan om onszelf te ontwikkelen naar hogere niveaus. We zijn daarbij bereid om onszelf uit te dagen en zetten onze middelen in om groei te realiseren in onszelf en binnen de organisatie waarin we actief zijn. We denken hierbij mee en blijven rustig en vriendelijk.

Tijdens onze opdrachten komt onze Nederlandse cultuur naar boven. We zijn direct, duidelijk en ook een beetje koppig en eigenwijs. We zijn geen volgers, maar doeners. Dat we af en toe een beetje worden gezien als anders en no nonsense, maakt ons niet uit. Zonder een kritische blik en af en toe wat verandering, stagneert een bedrijf.

 

…maar ook genieten!

Dit alles kan niet zonder een goede balans tussen werk en vrije tijd. Een stukje business en een stukje pleasure. In het zuiden van het land is het toch al snel wat gezelliger dan in het koude noorden. Daarom is de cultuur bij Bluefin ook Bourgondisch en zit de Brabantse gezelligheid in ons systeem.

Een voorbeeld hiervan is ons uitje in Zeeland, waar gezelligheid werd gecombineerd met een stukje sportiviteit en competitie. We streven naar de beste positie, maar zijn ook niet bang om een gestrande equipe weer overeind te helpen.

 

Cultuur in verhouding tot de rest van het DNA

We gebruiken onze cultuur om waardevolle relaties op te bouwen. Dit zijn warme connecties. Onze ambitie komt ook terug in onze persoonlijkheid en het streven naar meerwaarde in de reflectie. En uiteraard is de cultuur direct van invloed op het zelfbeeld en de persoonlijkheid van de Bluefinners.

Kort samengevat ben je als Bluefinner in staat om ambitie te realiseren, terwijl je een goede balans hebt tussen werk en privé. Je denkt mee en toont interesse en helpt jouw organisatie groeien naar een hoger niveau. Pas jij ook binnen onze cultuur? Maak dan een afspraak voor een Bluefin-DNA test!

 

Jules Van der Werf

Waarmaker.