DE ZES DNA-KLEUREN VAN BLUEFIN. DONKERGROEN: ZELFBEELD.

Bluefin zoekt altijd naar de beste professionals in de zee van financials. Wij beloven ‘always a good catch’ en bij zo’n goede vangst hoort een sterk DNA. Dit DNA noemen we het Bluefin-DNA en is gebaseerd op het Brand-Identity Prism model van Kapferer.

bluefin_donkergroen.png

Tijdens vorige updates bespraken we al de eerste twee onderdelen van het Bluefin DNA: relatie en cultuur. Het element dat we vandaag uitlichten is ‘zelfbeeld’. Het gaat daarbij niet zozeer om het beeld wat anderen vormen, maar om hetgeen wat je zelf uitstraalt. Het zelfbeeld wat je hebt, zegt iets over hoe je jezelf ziet. Bij het zelfbeeld kan een onderscheid worden gemaakt tussen het zelfbeeld van een klant en het zelfbeeld van een medewerker.

 

Hoe ziet een Bluefin zelfbeeld eruit?

Een Bluefinner heeft een aantal belangrijke kenmerken in zijn of haar zelfbeeld. We opereren graag vanuit onze eigen kracht en zijn gewend om onze eigen opgebouwde kennis en expertise in te zetten. We voelen onszelf een gewaardeerde kracht en zijn eerlijk en open in onze uitstraling. Een Bluefinner is een meerwaarde voor een bedrijf en verreikt de organisatie.

We worden niet alleen vanwege onze kennis, maar ook op persoonlijk vlak gewaardeerd. Bij Bluefin blijven we vriendelijk en relaxed. Dat is immers de meest ideale mindset om problemen het hoofd te bieden. Onze sociale persoonlijkheid komt ook naar voren als we worden gevraagd om flexibel te zijn.

Sociaal zijn we graag, zoals ook tijdens ons gezellige uitje in Zeeland of de skitrip die nog gaat komen. Dat een Bluefinner wordt gewaardeerd werd ook duidelijk tijdens ons ‘good catch’ diner op 19 januari.

 

Hoe verhoudt het zelfbeeld zich tot andere elementen van het Bluefin-DNA?

Ons zelfbeeld geeft ons de mogelijkheid om te bouwen op onze eigen kracht. Tijdens een interim klus of als onderdeel van een grotere organisatie durven we dan ook kritisch te zijn. Kritisch op de processen en kritisch op onszelf. Bluefin is ook ambitieus en een tikkeltje eigenwijs. Om een positieve en blijvende verandering te maken in denkwijze is dat ook nodig.

Een zelfbeeld dat vertrouwen geeft, gecombineerd met de Brabantse cultuur en een open en sociale persoonlijkheid. We zeggen niet voor niets dat je met Bluefin een ‘good catch’ binnenhaalt.

Heb jij ook het zelfbeeld dat past bij een Bluefinner en is het tijd voor jouw eerste of volgende stap in je financiële carrière? Maak dan een afspraak voor een Bluefin-DNA test!

laurenswautersbusinessconsultantbluefinuit.png

Vragen? Laurens helpt je graag verder!