DE ZES DNA-KLEUREN VAN BLUEFIN. PAARS: REFLECTIE.

Bluefin zoekt altijd naar de beste professionals in de zee van financials. Wij beloven ‘always a good catch’ en bij zo’n goede vangst hoort een sterk DNA. Dit DNA noemen we het Bluefin-DNA en is gebaseerd op het Brand-Identity Prism model van Kapferer.

reflectie

Na de updates over de eerste drie onderdelen van het Bluefin DNA: zelfbeeld, relatie en cultuur, lichten we vandaag het element ‘Reflectie’ uit. In het Brand-Identity Prism model staat dit recht tegenover het zelfbeeld. Het zelfbeeld heeft te maken met het beeld van jezelf, dit is iets waarin het interne gevoel centraal staat. Bij reflectie gebeurt juist het tegenovergestelde. Hierbij wordt gekeken hoe jouw acties en handelingen overkomen op een ander.

Ook bij reflectie kan er een onderscheid worden gemaakt tussen een reflectie zoals deze overkomt bij een klant of zoals deze overkomt bij een medewerker.

 

Welke reflectie heeft een Bluefinner?

Bij een reflectie wordt gekeken naar gedrag. Het gaat hier immers om externe handelingen. Wel kan er worden gekeken wat de gedachten of gevoelens zijn als resultaat van de acties of handelingen die worden uitgevoerd.

Een Bluefinner wordt tijdens de reflectie beschouwd als iemand die een meerwaarde bood aan een organisatie. Wij zijn in staat om met een frisse blik, vanuit vakinhoudelijke kennis een probleem aan te pakken. We blijven daarbij betrokken bij een klant, maar zijn ook niet bang om kritisch te zijn. We benaderen onze kritiek wel altijd positief. Van iemand afzeiken is nog nooit iemand beter gaan presteren, van positieve feedback wel.

De klant en de collega’s zijn na contact met de Bluefinner geholpen en voelen zich opgelucht. Door scherpe analyses, waarbij we een positief bedrijfseffect nastreven, zijn we in staat moeilijke problemen vakkundig op te lossen.

 

Hoe verhoudt de reflectie zich tot andere elementen van het Bluefin-DNA?

Onze persoonlijkheid komt naar voren in de relatie met de klant. De open communicatie en de warme connecties hebben ook een effect op de reflectie daarvan. De manier van communiceren komt voort uit onze cultuur. We denken mee, maar zijn ook in staat om op een no-nonsense manier een probleem aan te pakken.

Ook niet onbelangrijk: de reflectie is ons visitekaartje in het geheugen van de ander. Waar we ook werken met een fysiek kaartje dat onze waarden uitstraalt, is ons mentale visitekaartje minstens zo belangrijk. Een reflectie van een Bluefinner draagt bij aan het beeld dat je bij Bluefin de ‘good catch’ binnenhaalt.

Creëer jij ook een beeld bij anderen waaruit blijkt dat je een meerwaarde bent, ben je positief kritisch ingesteld en haal jij ook energie uit het oplossen van financiële vraagstukken? Is het tijd voor jouw eerste of volgende stap in je financiële carrière? Maak dan een afspraak voor een Bluefin-DNA test!

laurenswautersbusinessconsultantbluefinuit

Vragen? Laurens helpt je graag verder!