De zes DNA-kleuren van Bluefin. Geel: relatie.

Bluefin zoekt altijd naar de beste professionals in de zee van financials. ‘Always a good catch’ is onze belofte en bij zo’n goede vangst hoort een sterk DNA. Dit DNA noemen we het Bluefin-DNA en bevat een zestal facetten, gebaseerd op het Brand-Identity Prism model van Kapferer.

De zes DNA-kleuren van Bluefin. Geel: relatie.

De zes verschillende onderdelen in dit Prism model zijn fysiek, relatie, reflectie, persoonlijkheid, cultuur en het zelfbeeld. Deze combinatie wordt, na invulling, gebruikt om de identiteit van een merk vast te stellen. Er wordt hierbij gekeken naar het beeld van de zender (de organisatie) en de ontvanger (de klant of medewerker). In een sterk en aansprekende merkidentiteit zijn alle aspecten goed met elkaar verweven.

Ook Bluefin heeft haar identiteit langs deze meetlat gelegd. De verschillende facetten worden getoond op de website in de vorm van zes kleuren. Vandaag lichten we een onderdeel van het Bluefin-DNA uit: het onderdeel “relatie”. Relatie gaat over een bepaalde connectie tussen mensen. Voor merken die een dienst verkopen is dit een belangrijk aspect van de identiteit, omdat de dienst zelf normaal gesproken bestaat uit een relatie.

De kleur die hiervoor wordt gebruikt is geel. Het is een kleur die staat voor optimisme, energie en mentale activiteit. De juiste tint geel is de kleur van de zon, het zorgt voor een warme, vriendelijke en vrolijke uitstraling.

 

Een goede relatie is een warme connectie

Ken jij ze ook? De professionals die een hoop beloftes doen, maar ze eigenlijk nooit helemaal nakomen? En op het moment dat je ze daarop wil aanspreken, hebben ze een goed excuus of zijn ze vertrokken. Daar houden we bij Bluefin helemaal niet van. Wij zetten ons in voor warme connecties.

Een warme connectie is een connectie die best wat persoonlijk mag worden. Daarbij staat open en heldere communicatie centraal. We vertellen eerlijk wat we kunnen realiseren en betekenen en we verwachten ook dat we feedback krijgen over ons functioneren. Je hoeft daarbij niet bang te zijn dat we ons verschuilen achter excuses, want wij werken graag aan een langdurige, goede relatie.

 

Een goede relatie is van gelijk niveau

Dit houdt in dat we soms wat direct worden. Wij beschouwen dit eerder als concreet. Daarbij zijn we overtuigd van transparantie en van oplossingsgericht vertrouwen. Een afspraak is voor ons ook echt een afspraak.

We proberen in onze relatie tussen het bedrijf en de finance professional alles te doen voor een goede klik. Een belangrijk onderdeel hiervan is dat we bereikbaar zijn. Dat bedoelen we niet alleen letterlijk, maar ook in brede zin: wanneer we ons inzetten voor een organisatie, dan doen we dit met positieve energie en interesse voor het verhaal achter het bedrijf. We zijn niet iemand die boven het bedrijf staat, maar maken deel uit van het grotere geheel.

 

De relatie tot de rest van ons DNA

De eerlijkheid komt ook terug in onze cultuur. Samen bouwen we aan een eerlijke en succesvolle relatie. Daarbij zijn we benaderbaar, binnen en buiten het bedrijf. Wanneer het nodig is, zijn we competitief, maar we hechten ook veel waarde aan gezelligheid en humor. Het liefst bieden we een meerwaarde en worden we oprecht gewaardeerd.

Zoals je kunt merken, zitten er enorm veel positieve eigenschappen in het Bluefin-DNA. Onze finance professionals onderscheiden zich hierdoor. Dat maakt van hen uiteindelijk een good catch.

Herken jij jezelf als finance professional in deze kwaliteiten? Wil jij ook graag een meerwaarde zijn voor een bedrijf or organisatie met ruimte voor persoonlijke ontwikkeling? We zijn altijd op zoek naar nieuw talent en nodigen je graag uit voor een afspraak voor een Bluefin-DNA test!

Jules Van der Werf

Waarmaker.