HET NIEUWE BLUEFIN

Bij Bluefin hebben we al meer dan 35 jaar ervaring als specialist in bemiddeling van financials. Dit doen we goed maar net als onze kandidaten en professionals blijven we ambitieus; we willen de allerbeste mensen aan ons binden in zuidwest-Nederland. Om onze ambities te realiseren vroegen we ons marketingbureau GetBright en conceptontwikkelaar Jeroen van Bigbooom het volgende: maak van Bluefin een top employer brand.

HET NIEUWE BLUEFIN

HET BLUEFIN DNA

Voordat er echter sprake kon zijn van employer branding, was het belangrijk om eerst helder te krijgen waar Bluefin nu eigenlijk voor staat. We werden opnieuw langs de meetlat gelegd: wat is het verhaal van Bluefin? Wat is onze missie en wat is onze visie? Het merk Bluefin werd opnieuw gedefinieerd en corporate identity verder uitgewerkt. Je hebt immers een sterk merk nodig om de kunnen branden. En een sterke visie om de krenten uit de pap voor je te werven.

Er werd gekeken naar het Bluefin DNA. Wie ben je als je werkt voor of in opdracht van Bluefin? Om hier achter te komen, werd een concept bedacht in samenwerking met de Bluefinners zelf. Er werd letterlijk door heel het bedrijf meegedacht. Tijdens verschillende sessies met medewerkers en de vennoten, werd gezocht naar dat waar Bluefin daadwerkelijk voor staat. Het was belangrijk om hierin alle delen van de organisatie mee te nemen, want een medewerker kan een heel ander beeld hebben van Bluefin dan het management. Het nieuwe concept is uitkomst van deze sessies en wordt dat ook gedragen door de hele organisatie. We zijn trots Bluefinners te zijn!

KLEURRIJKE MENSEN MET EEN EIGEN KWALITEIT

Een belangrijk onderdeel van Bluefin is dat we eerlijk zijn in wat we doen en tegelijkertijd onze ambitie uitspreken. Onze medewerkers zijn “Kleurrijke mensen met een eigen kwaliteit”. Dit komt vanaf nu dan ook terug in alle uitingen en op onze nieuwe website. Een Bluefin is een goede tonijn, waarbij wordt gesproken van een “good catch”. Onze ambitie is echter dat je met een Bluefin professional “always the best catch” binnenhaalt.

Onze kleurrijke medewerkers worden vanaf nu ook in kleur getoond op de website. Daarbij worden hun kwaliteiten uitdrukkelijk benoemd. De Bluefin professionals zijn beetpakkers, aanhouders, vastbijters, maar er zijn ook doorzetters en doorpakkers. We hebben toppers in verschillende smaken, maar altijd met het Bluefin DNA.

LANCERING NIEUWE WEBSITE

Vanaf vandaag lanceren wij de nieuwe Bluefin website. Hiermee geven wij onze eigen brand een ambitieus en stevig uiterlijk. Voor jonge, ambitieuze professionals zijn wij een bedrijf waar je graag voor wilt werken vanwege de persoonlijke aandacht. Voor klanten zijn wij een bedrijf waarmee je graag samen werkt omdat we altijd een good catch voor kunnen stellen. Een Bluefin professional is namelijk niet een gewone professional: hij of zij is een bijzondere vangst.

AANWEZIG OP SOCIAL MEDIA 

Maar je kunt meer van ons verwachten. Zo zul je ons vanaf nu heel duidelijk herkennen op social media. We geven tips over werken in de financiële sector maar laten ook de fun-kant zien van het leven als young professional. En we laten je deel uit maken van de activiteiten die wij Bluefinners ondernemen, van uitjes in Zeeland tot onze, nu al veelbesproken, skitrip naar Fiss in Oostenrijk.

Of je nu klant bent, medewerker bent, of op een interim opdracht zit via ons, wij vinden het leuk om onze belevenissen en ideeën met je jullie te delen en ook om van jullie te horen. En het allermooiste resultaat zou zijn, dat je besluit ook een Bluefinner te willen zijn. Volg onze socials of maak een afspraak voor een Bluefin-DNA test.

 

 

Jules Van der Werf

Waarmaker.